سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش تعمیر جاروبرقی که مکش ضعیف دارد

با آموزش تعمیر جاروبرقی که چرا مکش ضعیف دارد همراه باشید :

لوازم مورد نیاز:

  • جالباسی
  • پیچ گوشتی های مختلف
  • چسب برق

حتی جاروبرقی بوش وامثال آن که سیستم الکترونیک آن زیاد میباشد ، میتوانید با خواندن این مقاله به تعمیر جاروبرقی بوش خود بپردازید .

در آموزش تعمیر جاروبرقی تاپ امداد به عدم مکش مناسب میپردازیم : وقتی مکش جاروبرقی شما قطع می شود، می تواند به اندازه خرید یک جاروبرقی نو هزینه داشته باشد. قطع شدن یا ضعیف شدن مکش جاروبرقی مشکل رایجی ست و خیلی از جاروبرقی ها دچار این مشکل می شوند. در زیر به شما می گوییم چطور به جای تعمیر جاروبرقی بوش با هزینه بالا و یا خرید یک دستگاه نو، جاروبرقی ای که مکش خود را از دست داده است را تعمیر کنید.

  • گام اول – مشکل را پیدا کنید.

گام اول در تعمیر جاروبرقی بوش این است که مشکل را بیابید. جاروبرقی ها همگی یک مکانیزم مشترک دارند. یک موتور که برای جاروبرقی تولید نیرو کرده و خلا ایجاد شده تولید مکش می کند و خرده آشغال ها را از روی زمین بر می دارد. رایج ترین جای از دست رفتن مکش، خود لوله یا شیلنگ جاروبرقی، کیسه جاروبرقی، گرفتگی غتلک، تسمه خراب شده و یا واشر آسیب دیده است. تمام مشکلات ذکر شده منجر به ضعیف شدن یا قطع شدن مکش می شوند.

  • گام دوم – غلتک ها را چک کنید.

غلتک ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که کاملا تمیز هستند. تمام موها، کاغذ و یا هر شیء دیگری که به آن ها چسبیده است را جدا کنید. سپس دوباره جاروبرقی را روشن کرده و تست کنید. اگر مشکل حل نشده بود، به گام سوم بروید.

  • گام سوم – کیسه جاروبرقی را بررسی کنید.

چه جاروبرقی شما کیسه قابل تعویض داشته باشد چه نداشته باشد، بهر حال پر شدن زیاد محفظه آشغال در جاروبرقی باعث ضعیف شدن مکش می شود. محفظه را کاملا خالی کرده و درون آن را تمیز کنید و یا کیسه جارو برقی را تعویض کنید. سپس جایی که لوله به مخزن جمع آوری و یا همان کیسه وصل می شود را چک کنید. وجود گرفتگی و خرده آشغال در این قسمت و یا هر گونه شکستگی و پارگی را بررسی کنید. بعد از تمام این اقدامات جاروبرقی را روشن کرده و امتحان کنید. اگر مکش هنوز کم بود، مشکل جای دیگری ست.

 

  • گام چهارم – شکستگی در لوله ها را چک کنید.

اگر شیلنگ جاروبرقی دارای شکستگی یا حفره باشد، قطعا تاثیر بدی بر مکش دستگاه دارد. پیدا کردن درز و حفره در شیلنگ زیاد کار ساده ای نیست. اگر جاروبرقی شما قابلیت مکیدن آب را نیز دارد، شیلنگ ها را به آب و صابون آغشته کنید و به صورت معکوس بع جاروبرقی وصل کنید. اگر در جایی درز یا حفره ای باشد حباب از آن نقطه بیرون می آید. در صورتی که جاروبرقی شما این قابلیت را ندارد، می توانید کل شیلنگ را با چسب برق بپوشانید.

  • گام پنجم – تسمه یا واشر را تعویض کنید.

اگر غتلک ها تمیز اند، کیسه یا مخزن آشغال خالی است، و شیلنگ ها مشکلی ندارند، احتمالا مشکل از تسمه یا واشر است. برای تعمیر جاروبرقی این مورد نیاز است جاروبرقی را باز کنید. تسمه می تواند به آسانی متوقف شود. نگاهی به آن بیندازید که خرده آشغال یا هر عامل دیگری باعث گیر کردن تسمه نشده باشد. اگر تسمه شکننده است و اکنون دارای شکستگی می باشد، آن را تعویض کنید. واشر نیز می تواند فرسوده یا خراب شود. در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

https://topemdad.ir