سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیر کوتاه کننده لینک بر سئو

حوزه سئو دائماً در حال تغییر است و اگر نمی خواهید بر رتبه شما تأثیر بدی بگذارد، باید هر چند وقت یکبار استراتژی خود را تطبیق دهید. تاثیر کوتاه کننده لینک بر سئو را در ادامه این مقاله بررسی خواهیم نمود. از آنجایی که محتوا بخش بزرگی از استراتژی سئوی شما را تشکیل می دهد، بسیار مهم است که هیچ فرصتی را برای اشتراک گذاری صحیح آن از دست ندهید. اینجاست که استفاده از کوتاه کننده های لینک می تواند مفید واقع شود. کوتاه‌کننده‌های URL اساساً برنامه‌های آنلاینی هستند که URL معمولی شما را به یک نسخه کوتاه‌ تر تبدیل می‌کنند.

چرا از کوتاه کننده URL استفاده کنیم؟

برخلاف تصور رایج، استفاده از کوتاه‌کننده URL به سئوی شما آسیبی وارد نمی‌کند یا سئو از این طریق مختل نمی‌شود. مت کاتز در حین کار در گوگل ویدئویی در یوتیوب منتشر کرد که در آن درباره تاثیر کوتاه کننده های URL بر رتبه بندی جستجوی وب سایت صحبت کرد.به گفته کاتز، گوگل با لینک های کوتاه شده مانند تغییر مسیر استاندارد 301 رفتار می کند.

بنابراین، لینک های کوتاه شده تمام ارزش لینک خود را پاس می کنند موتورهای جستجوی دیگر   هنگام مدیریت لینک های کوتاه شده از رویکرد مشابهی استفاده می کنند. هنگامی که یک موتور جستجو با یک لینک کوتاه شده روبرو می شود، موتور جستجو به صفحه ای که به آن هدایت می شود، تمام ارزش لینک را اهدا می کند. تغییر مسیرهای 301 اغلب هنگام تغییر مکان صفحات وب استفاده می شود.

اگر یک صفحه وب را به مکان دیگری در وب سایت خود منتقل می کنید، می توانید از تغییر مسیر 301 برای حفظ رتبه بندی جستجوی صفحه استفاده کنید. تغییر مسیر 301 به مکان قدیمی صفحه اضافه می شود که در آن کاربران را به مکان جدید صفحه هدایت می کند. پیوندهای کوتاه شده دقیقاً مانند این تغییر مسیرهای معمولی 301 با عبور دادن تمام ارزش لینک عمل می کنند. میتوانیم دریابیم که تاثیر کوتاه کننده لینک بر سئو  سایت یک تاثیر مثبت است میتواند سبب ارتقاع رتبه شود.

مطالعه بیشتر: اهمیت سئو تصاویر در بهینه سازی سایت

کوتاه کننده های URL هنگام اشتراک گذاری محتوای شما مفید هستند

همانطور که همه ما می دانیم، برخی از رسانه های اجتماعی مانند توییتر دارای محدودیت هستند، بنابراین هنگام ارسال یک توییت باید مختصر و مرتبط باشید. بنابراین استفاده از کوتاه کننده URL می تواند به شما کمک کند تا به جای داشتن یک توییت با URL واقعا طولانی، اطلاعات دقیق تری در مورد محتوایی که پست می کنید قرار دهید. همچنین می‌توانید یک URL را علامت‌گذاری کنید تا بدانید که آیا محتوا توسط یک شرکت یا یک برند خاص به اشتراک گذاشته شده است یا خیر. پس علاوه بر تاثیر کوتاه کننده لینک بر سئو، بر روی اشتراک محتوا نیز کارا عمل میکند

URL های کوتاه شده جذابیت زیبایی شناختی بیشتری دارند

کوتاه‌کننده‌های URL قطعاً برای زیباتر کردن URL شما مفید هستند، به خصوص، همانطور که در بالا ذکر کردیم، هنگام اشتراک‌گذاری محتوای خود در رسانه‌های اجتماعی. اما زمانی که در حال تولید انواع دیگری از محتوا مانند تبلیغات چاپی یا اینفوگرافیک هستید و می‌خواهید پیوند خود را به روشی زیبا وارد کنید، می‌توانند مفید باشند. علاوه بر این، اگر خوانندگان شما از موبایل برای مشاهده محتوای شما استفاده می‌کنند، اگر URL کوتاه‌تری در آن ببینند، از تجربه کاربری بهتری برخوردار خواهند شد. اگر بخواهیم تاثیر کوتاه کننده لینک بر سئو  را به صورت مستقیم در نظر نگیریم، کوتاه کننده لینک میتواند بر روی سئو به صورت غیر مستقیم نیز موثر واقع شود. پس تاثیر کوتاه کننده لینک بر سئو  همواره مشخص است.

کوتاه‌کننده‌های URL می‌توانند با پیگیری ترافیک ارائه شوند

برای هر کسی که کنجکاو در مورد رفتار محتوای خود و نحوه دریافت آن توسط کاربران است، برخی از کوتاه‌کننده‌های URL، مانند Bitly معروف، به شما این امکان را می‌دهند که فعالیت‌های اشتراک‌گذاری پست/توئیت خود را در یک دوره خاص پیگیری کنید.
با این حال، مهم است که ببینید آیا این کوتاه‌کننده‌های URL برای SEO شما مضر نیستند و یا تاثیر کوتاه کننده لینک بر سئو سایت شما چیس. در واقع، هرچه محتوای شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود، بهتر است، و اگر محتوای منتشر شده با URL کوتاه شده توسط الگوریتم های موتور جستجو شناسایی نشود، شرم آور خواهد بود.

کوتاه کننده URL چگونه کار می کند؟

کوتاه کننده URL  ابزاری است که معمولاً مبتنی بر وب است که برای کوتاه کردن  پیوند  از طریق استفاده از تغییر مسیر. لینک اصلی شما را می گیرد و با لینک کوتاه تری جایگزین می کند. سپس می توانید پیوند کوتاه شده را در رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و سایر  بخش های های وب منتشر کنید . هنگامی که کاربر روی آن کلیک می کند، به لینک اصلی شما هدایت می شود. هنگامی که پیوندی را از طریق کوتاه کننده URL اجرا می کنید، پیوند جدیدی با استفاده از دامنه سرویس ایجاد می کند. پیوند جدید اساساً شامل چیزی بیشتر از تغییر مسیر 301 به پیوند اصلی شما نخواهد بود. پس میتوانیم تاثیر کوتاه کننده لینک بر سئو را مثبت بشماریم.

تاثیر کوتاه کننده لینک بر سئو سایت چیست؟

از آنجایی که لینک های کوتاه شده مقصد نهایی را پنهان می کنند، بدیهی است که ارسال کنندگانspam  فرصتی برای انجام تجارت خود پیدا کنند. آنها می توانند لینک های مضر خود را در URL های کوتاه شده پنهان کنند تا افراد در وب سایت های ناخواسته قرار بگیرند. این عمل باعث ایجاد مشکل می شود زیرا به لینک های کوتاه شده شهرت بدی می دهد زیرا افرادی که قبلاً spam را تجربه کرده اند دیگر هرگز به آن ها اعتماد نخواهند کرد.

با این حال، اگر می‌خواهید قبل از کلیک کردن بر روی یک URL کوتاه شده مطمئن شوید، می‌توانید از یک سایت استخراج پیوند مانند WhereDoesThisLinkGo استفاده کنید! البته که این اقدامات باعث نشده تاا تاثیر کوتاه کننده لینک بر سئو منفی باشد.

اگر در حال راه‌اندازی زنجیره‌ای از ریدایرکت‌های 301 هستید، که ممکن است به دلایل بسیار منطقی اتفاق بیفتد، ممکن است از نظر نمایه‌سازی با چند مشکل مواجه شوید. در واقع، بینگ و یاهو اخیراً اعلام کرده‌اند که خزیدن زنجیره‌های تغییر مسیر معمولاً بسیار دشوار است که اغلب می‌تواند منجر به نمایه‌سازی ضعیف شود.

وب ‌سایت‌ های شبکه‌های اجتماعی عادت دارند برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده، برچسب NoFollow را در لینک‌هایی که ارائه می‌کنند قرار دهند. با این حال، حتی اگر موتورهای جستجو به این برچسب احترام بگذارند، در مورد کوتاه ‌کننده ‌های URL صدق نمی‌کند، زیرا آنها این فرآیند را برای اتصاال کوتاه می نمایند.

در واقع، این نوع پیوندها توسط موتورهای جستجو دنبال می‌شوند که مستلزم آن است که در نهایت مقداری از آن‌ها عبور کند. این یک امکان خوب برای افرادی است که اغلب از رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از کمپین های بازاریابی خود استفاده می کنند یا فقط از آنها برای به اشتراک گذاری محتوا استفاده می کنند. با استفاده از این امکانات میتواند تاثیر کوتاه کننده لینک بر سئو سایت خود احساس کنید.

به گفته چندین متخصص سئو، به نظر می‌رسد که استفاده از کوتاه‌کننده‌های URL تأثیر منفی بر سئوی شما ندارد. و همچنین میتواند تاثیر کوتاه کننده لینک بر سئو  مثبت نیز باشد!
در واقع، URL های کوتاه شده توسط موتورهای جستجو به عنوان هر تغییر مسیر معمولی 301 در نظر گرفته می شوند و بنابراین بر اساس آن عمل می کنند.

نکاتی در مورد استفاده از کوتاه کننده URL و SEO

  • یک کوتاه کننده URL معتبر و شناخته شده انتخاب کنید. اگر کوتاه کننده URL خاموش شود یا با مشکل فنی در سرورهای خود مواجه شود، ممکن است همه پیوندهای کوتاه شده شما از کار بیفتند.
  • همیشه پیوندهای کوتاه شده را قبل از انتشار آنلاین آزمایش کنید تا مطمئن شوید که مطابق با هدف کار می کنند. اگر پیوند کوتاه شده هنگام بازدید خطای 404 را ایجاد می کند، آن را به صورت آنلاین منتشر نکنید. در عوض، از یک پیوند استاندارد استفاده کنید یا به یک کوتاه کننده URL دیگر بروید.
  • استفاده از کوتاه کننده URL ممتاز را در نظر بگیرید که از slugs سفارشی URL پشتیبانی می کند. کوتاه‌کننده‌های URL رایگان معمولاً فاقد سفارشی‌سازی URL Slug هستند، به این معنی که شما مجبور به استفاده از پیوندهای عمومی هستید. با این حال، کوتاه‌کننده‌های URL ممتاز به شما این امکان را می‌دهند که اسلاگ‌های URL مورد نظر خود را مشخص کنید، و امکان پیوندهای سفارشی توصیفی و غنی از کلمات کلیدی را فراهم می‌کند.
  • کوتاه کننده URL را انتخاب کنید که پیوندهایی را بدون تاریخ انقضا ایجاد کند. اگر پیوند کوتاه شده دارای تاریخ انقضا باشد، پس از آن تاریخ دیگر کار نخواهد کرد.
  • از یک کوتاه کننده URL استفاده کنید تا همه کلیک ها را از یک داشبورد تجزیه و تحلیل ردیابی کنید.

https://seonabz.com/impact-of-link-shortener-on-seo/