سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجاره جرثقیل سنگین

آیا به دنبال اجاره جرثقیل سنگین برای استفاده در پروژه های ساختمانی یا برای جابجا نمودن اجسام سنگین در ارتفاع یا شعاع مشخص در پروژه های عمرانی و برای بارگیری و تخلیه بار یا سایر کاربردها می باشید؟

در این صورت باید بدانید هزینه اجاره انواع جرثقیل با توجه به میزان سختی کار و کاربرد مدنظر شما متفاوت خواهد بود. امروزه طیف وسیعی از کاربردها هستند که در هر یک از آن ها نیاز به اجاره جرثقیل برای رفع نیازهای شهروندان وجود دارد.

افزایش نیاز جامعه به اجاره جرثقیل سنگین

با توجه به گسترش سبک زندگی مدرن نیاز به ماشین آلات پیشرفته با توان بالا برای رفع نیاز بشر بیش از گذشته شده است. به گونه ای که ادامه زندگی بدون استفاده از تجهیزات مدرن و ماشین آلات مدرن ممکن نیست.

برای مثال در چند دهه گذشته نیاز به استفاده از جرثقیل با توان باربرداری بالای ده تن برای حمل انواع تجهیزات ساختمانی یا انواع ماشین آلات کوچک و بزرگ از جمله نیازهایی بوده است که باعث شده است طیف گسترده ای از انواع جرثقیل با توان های باربرداری مختلف یا انواع دکل یا کفی طراحی و وارد بازار  شوند.

هر یک از این تجهیزات با توجه به مشخصات دکل یا به دلیل دارا بودن کابین برای کاربرد خاصی مناسب هستند. لازم به ذکر است در بسیاری از نقاط دنیا از این تجهیزات برای کاربردهای متعدد استفاده می شود و شرکت های بزرگی هستند که از جمله تولیدکنندگان انواع جرثقیل با توان و نیرو محرکه متفاوت با تجهیزات وابسته برای عرضه آن به بازارهای مصرف می باشند.

در ایران نیز این تجهیزات توسط شرکت های متعدد و دفاتر کرایه دهنده جرثقیل خریداری می شوند تا در صورت نیاز شهروندان و یا هر یک از سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی در اختیار آن ها قرار گیرند.

برای همین این که در شهرهای بزرگی مانند تهران می توان انواع جرثقیل را برای استفاده در هر کاربری اجاره و برای پیشبرد پروژه های ساختمانی یا به صورت ساعتی، روزانه با هفتگی برای کاربردهای خاص استفاده کرد.

کسب اطلاعات بیشتر: اجاره جرثقیل شبانه روزی

لزوم  استفاده از انواع جرثقیل سنگین چیست؟

انواع جرثقیل سنگین به تجهیزاتی گفته می شود که توان حمل اجسام یا اشیای سنگین در وزن بسیار بالا و بیش از چند تن را در ارتفاع متفاوت و یا در شعاع های مختلف دارند. این تجهیزات علاوه بر این ممکن است بتوانند تجهیزات سنگین را در مسیرهای نسبتا طولانی در مسیرهای ریلی و جاده ای جابجا کنند.

نیاز به حمل بار یکی از مهم ترین دلایل نیاز به استفاده از جرثقیل می باشد. این بار می تواند سنگ های استخراج شده از معادن با وزن چند تنی باشد و یا ماشین آلات سنگین مانند تجهیزات مورد نیاز برای استقرار در کارخانه های تولیدی باشند که دارای وزن بالایی هستند.

علاوه بر این ممکن است که نیاز به استفاده از این تجهیزات برای بالا بردن قطعات ساختمانی یا آهن آلات با وزن بالا تا ارتفاع چند متری از سطح زمین در پروژه های در حال اجرا در داخل یا خارج از شهرا باشد.

برای همین است که تنوع کاربری انواع جرثقیل زیاد است و بنا به کاربرد هر جرثقیل را می توان برای حمل بار به کار برد.

تفاوت انواع جرثقیل سنگین

به طور کلی یکی از مهم ترین تفاوت هر یک از این تجهیزات در توانی است که برای بالا بردن بار یا حمل آن دارند. برای مثال می توان به اجاره جرثقیل 30 تن یا 40 تن به عنوان دو جرثقیل پرکاربرد در پروژه های سنگین اشاره کرد یا به استفاده از جرثقیل های موجود در بنادر برای حمل یا تخلیه بارهای متعلق به شرکت های صادراتی اشاره کرد.

البته انواع جرثقیل در طول بوم یا سایر مشخصات مانند زوایه باربرداری و مشخصاتی مانند بار اسمی با هم تفاوت دارند. برای همین در نظر گرفتن این تفاوت ها به خصوص در کاربردهای ویژه مهم به نظر می رسد.

خوشبختانه در حال حاضر شرکت ها و دفاتر متعددی هستند که در هر یک از بخش های پایتخت و بسیاری از شهرهای بزرگ ایران به ارائه خدمات اجاره جرثقیل سنگین می پردازند. برای همین است که در صورت نیاز به طور حتم در صورت نیاز به اجاره جرثقیل سنگین برای کسب اطلاعات بیشتر به راحتی می توانید با کارشناسان این شرکت ها تماس گرفته و دلیل نیاز خود به جرثقیل را مطرح کنید.

به طور حتم اطلاعات لازم در مورد نحوه اجاره جرثقیل سنگین کوتاه ترین  زمان ممکن در اختیار شما قرار خواهد گرفت و امکان برخورداری از این تجهیزات را برای کاربری مدنظر خود خواهید داشت.

هزینه اجاره جرثقیل سنگین چقدر است؟

به طور حتم می دانید که دو عامل مهم در میزان هزینه قابل پرداخت برای اجاره جرثقیل سنگین تاثیر بسیار زیاد خواهند داشت. این دو عامل که شامل مدت زمان نیاز به اجاره جرثقیل و نوع کاربری مد نظر شما هستند تاثیر زیادی بر هزینه لازم برای اجاره این تجهیزات دارند.

لازم به ذکر است به طور حتم می دانید که برای خرید ماشین آلات سنگین نیاز به پرداخت هزینه های قابل توجهی می باشد و در حال حاضر برای خرید یک جرثقیل با توان باربرداری بالا ممکن است نیاز به پرداخت میلیاردها تومان پول باشد. برای همین است که بسیاری از افراد و حتی شرکت هایی که مانند شرکت های صادراتی یا شرکت های ساختمانی که نیاز به استفاده از جرثقیل سنگین دارند امکان خرید این تجهیزات را به دلیل هزینه بالای خرید و نگهداری از آن ها نخواهند داشت.

با توجه به هزینه بالای خرید و نگهداری از این تجهیزات به طور معمول هزینه اجاره جرثقیل نیز با توجه به کاربرد مدنظر شما می تواند از چند میلیون تومان تا مقادیر بسیار بیشتری در نوسان باشد.

این هزینه به طور معمول بر اساس نرخ مصوب برای انواع جرثقیل مشخص است و برای همین است که شرکت های ارائه دهنده خدمات اجاره جرثقیل سنگین به طور معمول با در نظر گرفتن نرخ متعارف کرایه تجهیزات اقدام به دریافت وجه می کنند.

اهمیت کاربری انواع جرثقیل سنگین

با توجه به این که نرخ ارائه خدمات کرایه جرثقیل برای هر یک از کاربری ها در صنعت ساختمان یا در صنعت حمل و نقل کشور و برای پروژه های عمرانی و بارگری یا تخلیه بار مشخص است، لزوم توجه به تاثیر کاربری بر هزینه اجاره جرثقیل مهم است.

برای مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد که جزو مهم ترین کاربردهایی هستند که ممکن است نیاز به استفاده یا اجاره جرثقیل سنگین داشته باشند:

بارگیری و تخلیه بار

برای بارگیری و تخلیه بار برای مثال در بنادر و یا گمرکات نیاز به استفاده از جرثقیل می باشد. برای همین بخش مهمی از نیاز به جرثقیل مربوط به استفاده از آن ها برای این مقاصد می باشد.

در این کاربردها جرثقیل با شعاع باربرداری و توان مشخص به منظور حمل انواع کانتینر لازم خواهد بود.

ساخت واحدهای مسکونی

امروزه در بسیاری از شهرهای بزرگ نیاز به ساخت واحدهای مسکونی در طبقات متعدد می باشد و برای همین است که با توجه به نیاز به بالا بردن مصالح یا تجهیزات تا ارتفاع مشخص ممکن است که انواع جرثقیل برای اجاره نیاز باشند.

برای مثال می توان به اجاره جرثقیل 30 تن یا 40 تن برای این کاربردها اشاره کرد که به خصوص در شهر تهران حجم بالایی از تقاضا برای اجاره جرثقیل را شامل می شود.

لازم به ذکر است در این موارد نیاز به مشخصات جرثقیل مانند طول بوم آن برای استفاده از این تجهیزات در پروژه های ساختمانی مهم است. همچنین ممکن است که برخی از این تجهیزات در محل کار مونتاژ شوند تا امکان استفاده از جرثقیل برای پیشبرد پروژه های عمرانی فراهم شود.

لازم به ذکر است برای اجاره جرثقیل سنگین برای پروژه های ساختمانی بزرگ با توجه به نکات ایمنی و ملاحظاتی که باید در نظر گرفته شود لزوم مشورت با افراد آگاه به این نکات و از جمله شرکت های کرایه دهنده جرثقیل یا دفاتری که امکان اجاره این تجهیزات را دارند ضروری به نظر می رسد.

برای همین در هر بخشی از تهران یا هر یک از شهرستان ها که نیاز به اجاره جرثقیل سنگین برای ساخت واحدهای مسکونی و تجاری داشته باشید باید کلیه نکات ایمنی را در نظر گرفته و تلاش کنید از بروز هر گونه خطر در محیط کار پیشگیری به عمل آورید.

کسب اطلاعات بیشتر: اجاره جرثقیل در نارمک

سخن آخر

کاربردهایی که در آن ها نیاز به اجاره جرثقیل سنگین است به طور کلی شامل مواردی می شود که نیاز به حمل یا بلند کردن اجسام با وزن بالای چند تن می باشد. در این متن چند مورد از این کاربردها و نکات مهم برای اجاره جرثقیل سنگین ذکر شد. برای مثال گفتیم که در پروژه های ساختمانی ممکن است اجاره جرثقیل سنگین برای بالا بردن مصالح و تجهیزات ساختمانی به ارتفاع مشخص استفاده شوند.

در تخلیه و بارگیری بار از کشتی و در بنادر نیز ممکن است انواع جرثقیل سنگین برای حمل کانتینر با بارگیری و تخلیه آن ها از کشتی با جا بجا نمودن انواع بار در شعاع مشخص استفاده شوند.

لازم به ذکر است کاربری های دیگری نیز هستند که ممکن است نیاز به جرثقیل با کفی برای حمل بار در مسیر جاده ای یا ریلی باشد. برای همین لزوم توجه به مشخصات جرثقیل را نباید نادیده گرفت.