سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چکش تخریب چی بخرم؟

چند نوع چکش تخریب داریم ؟

به طور کلی انواع چکش تخریب را میتوان به سه دسته تقسیم کرد که می توان پاسخ سوال چکش تخریب چی بخرم؟ را ساده تر کرد.

1 – هیدرولیکی:

این دسته از چکش تخریب ها از مایع هیدرولیکی به جای هوا استفاده میکنند و در جهت انجام فعالیت های بسیار سنگین که به قدرت زیادی برای انجام کار و عملیات تخریب نیاز است مثل کندن کوه برای ساخت جاده یا مسکن و یا تخریب سازه های بسیار قوی استفاده میشوند؛این چکش تخریب ها سایز بزرگ و وزن سنگین تری نسبت به سایر چکش تخریب ها دارند و بر روی لودر ها و بیل های مکانیکی نصب و سوار میشوند.

2 – برقی:

چکش تخریب های برقی از موتوری الکتریکی برای راندن چکش در قلب خود بهره میبرند؛پس همانطور که مشخص است برای استفاده از این نوع چکش تخریب ها باید آن ها را به برق متصل کنیم؛ همچنین این گروه از چکش تخریب ها در سایز های مختلفی در بازار موجود هستند تا نیاز های ریز و درشت شما را برطرف کنند.

کسب اطلاعات بیشتر: بهترین برند چکش تخریب

3 – بادی یا پنوماتیک:

این نمونه از چکش تخریب قدرت خود را از هوا میگیرد به طرزی که هوای فشرده توسط مخزن هایی که به دستگاه متصل هستند تامین و به سمت چکش پمپ میشود تا کار تخریب صورت بگیرد.

4 – بنزینی:

همانطور که مشخص است این نوع از چکش تخریب ها قدرت تخریب خود را از بنزین میگیرند یعنی شما جهت انجام عملیات تخریب تنها نیاز به تامین بنزین برای چکش تخریب خود خواهید داشت. چکش تخریب چی بخرم؟

در هنگام خرید چکش تخریب به چه نکاتی باید دقت کرد ؟

به طور کلی می توان گت که در هنگام خرید چکش نخریب باید به 5 موضوع دقت زیادی داشت:

1 – نوع قلم:

بسته به این که شما قصد تخریب چه چیزی با چه اندازه ای را دارید باید به نوع قلم چکش تخریب دقت کنید؛ برای نمونه ما تعدادی از انواع قلم های چکش تخریب را در زیر برای شما آورده ایم

+ قلم شش گوش ویژه چکش 16 کیلویی FLAT یا HEX

+ قلم شش گوش ویژه چکش 6 کیلویی یا HEX

+ پنج شیار SDS MAX با بشقابی، ناخنی و تیز و هر کدام در سایز های 60،30و 40 سانتی متری

کسب اطلاعات بیشتر: تفاوت میان علف زن و چمن زن

2 –  قدرت ضربه:

نحوه محاسبه قدرت ضربه چکش تخریب بسته به سایز آن متفاوت است؛به شکلی که در چکش تخریب های بزرگ  و سنگین قدرت ضربه ثابت و محاسبه آن بر حسب ژول است اما در چکش تخریب های سبک تر و کوچک تر محاسبه قدرت ضربه بر حسب توان است،قدرت ضربه ثابت نیست و به نیروی بدنی کاربر چکش تخریب هم بستگی دارد. چکش تخریب چی بخرم؟

3 – سایز:

این یکی از مهم ترین نکاتی است ک باید در هنگام خرید چکش تخریب به آن توجه کنید؛به نحوی که اگر شما قصد تخریب سازه ای سبک را دارید یک چکش تخریب کوچک نیز کار شما را راه خواهد انداخت،اما در صورتی که شما قصد تخریب سازه ای محکم و سنگین را دارید باید از چکش تخریب های بزرگتر استفاده کنید؛همچنین ناگفته نماند که از چکش تخریب های بزرگ بیشتر در صنعت استفاده می شود.

4 – وزن:

این معیار نیز به مانند معیار قبلی یعنی سایز به نوع استفاده شما و چیزی که میخواهید با استفاده از چکش تخریب خراب کنید بستگی دارد؛به شکلی که اگر قصد خراب کردن سازه ای بزرگ و محکم را دارید به یک چکش تخریب سنگین احتیاج دارید اما اگر که قصد تخریب سازه ای سبک را دارید،چکش تخریب شما نیز باید سبک باشد.

5 – قدرت موتور:

قدرت موتور چکش تخریب نیز فاکتوری مهم است که باید آن را درنظر گرفت؛ زیرا این مورد نیز باز بسته به کاربری شما دارد به طوری که هر چه سازه ای که شما میخواهید خراب کنید سنگین تر باشد شما به چکش تخریبی با قدرت موتور بالاتری نیاز پیدا میکنید.

این ها برخی از نکات مهمی بودند که شما باید در هنگام خرید چکش تخریب به آنها دقت کنید؛حال که این بخش به اتمام رسید بیایید سراغ نکته دیگری برویم که شاید تاکنون نمی دانستید. چکش تخریب چی بخرم؟

کسب اطلاعات بیشتر: روش کار شمشادزن چگونه است؟

چکش تخریب همان بتن کن است؟!

این اشتباه را بسیاری از افراد میکنند و گمان میکنند که چکش تخریب و بتن کن هر دو یک کار را انجام میدهند و میتوان از هر دو‌ آنها برای تخریب استفاده کرد؛درصورتی که اینطور نیست و هر کدام به جهت انجام کاری متفاوت طراحی و تولید شده اند.

تفاوت اصلی این دو در 2 نکته است

1 – چکش تخریب ها فقط دارای قلم هستند و مته خور نیستند در صورتی که بتن کن ها هم قلم دارند و هم مته می خورند.

2 – از چکش تخریب ها تنها برای تخریب سطوح و سازه ها استفاده میشود اما از بتن کن ها برای کنده کاری،کارهای مربوط به نصب،تاسیسات و سوراخکاری استفاده میشود،زیاد هم به درد تخریب نمیخورند و مناسب این کار نیستند. چکش تخریب چی بخرم؟

چکش تخریب چی بخرم؟

در طول مقاله ما به بررسی انواع چکش تخریب، کاربرد آنها و نکات مهمی که در هنگام خرید آن باید در نظر داشته باشید پرداختیم تا به اینجا برسیم و پاسخ این سوال را بدهیم؛در پاسخ این سوال میتوان گفت که کاملا به خود شما و نیاز های شما بستگی دارد؛ زیرا اگر شما قصد تخریب سازه ای سبک را داشته باشید باید یک چکش تخریب سبک و کوچک بخرید اما بالعکس اگر شما قصد تخریب سازه ای بزرگ و سنگین را داشته باشید یک چکش تخریب کوچک دردی را از شما دوا نخواهد کرد و شما به یک چکش تخریب بزرگ و سنگین نیاز خواهید داشت.

پس ابتدا بررسی کنید که سازه و سطحی که قصد تخریب آن را دارید چه شرایطی دارد و شما به چه چکش تخریبی نیاز دارید، سپس با توجه به بررسی هایتان و شناسایی نیاز کار اقدام به خرید چکش تخریب بکنید. چکش تخریب چی بخرم؟